ОК, ты наверняка прав. Я просто думал, что ловить штатный траффик сложнее. Вот напр (c mp3car.com)
Цитата:
Цитата:
Quote: Originally Posted by benrwin
Also, is it true that we can just "listen" to the CAN bus traffic for this MAF and MAP information instead of sending repeated diagnostic requests? We want to display a "real-time" tachometer-type gauge showing the MAF and MAP data, so we dont want to flood the bus with request commands.
|
While technically possible, there still might be a gateway in-between you and the engine's network. Some people go down that route. Honestly I think it's insane to expect to sniff anything from normal communication, because the messages will vary per car. You should expect 55+ commands/sec with request response. Ford has a way to set up streaming and increase that to ~250. Both are quite acceptable.
|
Кстати, программные спидометры могут тормозить и если они работают на запрос-отклике.
Но основной вопрос даже не в этом - как выделить нужный траффик и его расшифровать (или как добыть опелевские PIDы на климат и радио)?
ЗЫ. по работе каропки походу опиль на хонду вполне похож

хоть и не робот а обычный автомат...